Potrebujem web stránku, keď som malý podnikateľ?
Prečo by som si práve ja mal založiť web stránku a starať sa o internet, keď v časoch mojich začiatkov, to išlo aj bez neho? Pri premýšľaní nad dôležitosťou internetu na takúto a podobné otázky občas narazíme. Samozrejme, v deväťdesiatych rokoch minulého storočia, keď sa v porevolučnom období zakladali tisíce spoločností a malých firiem vyzerala reklama a propagácia úplne inak. Ľudia síce objavili čaro voľného trhu, ale osobné počítače boli pre mnohých len nedosiahnuteľným snom a internetová reklama len hudbou budúcnosti.
Ak ste potrebovali elektrikára, šikovnú cukrárku alebo chceli navštíviť dobré kaderníctvo v okolí, siahli ste po Zlatých stránkach, kde všetky podniky uvádzali tie isté informácie – názov, druh služby alebo výroby a telefónne číslo. Vy ste si tak intuitívne, na odporúčanie známeho alebo podľa vzdialenosti vybrali podnik a mohli len dúfať, že ste zvolili správne.
Doba ale pokročila...
Dnes už výber obchodu, kde nakúpim, alebo služby, ktorú si zaplatím. nie je takou stávkou do lotérie. Na internete sú nám k dispozícii recenzie skutočných užívateľov a zákazníkov, čo nám taktiež značným spôsobom uľahčuje rozhodovanie.
Predstavte si seba v podobnej situácii. Zháňate narýchlo, kde si nechať ušiť plesové šaty na mieru, potrebujete fotografa na svadbu alebo by sa Vám hodilo prečalúniť sedaciu súpravu. Nebudete obvolávať známych a pýtať sa, či náhodou nemajú skúsenosti s dobrým stolárom alebo či v poslednej dobe nestretli spoľahlivého inštalatéra.
Nebudete listovať v novinách a hľadať inzeráty a zrejme ani nebudete obchádzať mesto a hľadať, v ktorej ulici by mohla sídliť šikovná krajčírka. Zadáte hľadané heslo do Google vyhľadávača alebo Zoznam vyhľadávača a rozkliknete prvých pár odkazov, ktoré Vám vyhľadávač zobrazí. Podnik, alebo službu si navyše môžete voliť aj podľa mnohých iných faktorov –vzdialenosti od vašej aktuálnej polohy alebo cenovej relácie(ak ju podnik uvádza) a vy tak môžete z pohodlia domova porovnať konkurenciu a vybrať tú najlepšiu ponuku.
V predchádzajúcich riadkoch ste teda dostali odpoveď na otázku, prečo je dobré byť videný internete. V dnešnej dobe je internetový priestor bezkonkurenčne hlavným zdrojom informácií. Je to to prvé, kam ľudia zamieria, keď niečo potrebujú. Ak nie ste na internete videný, prichádzate tým pádom o obrovskú časť potenciálnych zákazníkov, ktorí Vás nemajú ako vyhľadať, prípadne nájdu ako prvú vašu konkurenciu a uprednostnia ju.
Výhody web stránky
Ak firma alebo spoločnosť disponuje reprezentatívnymi webovými stránkami, pôsobí to na zákazníka veľmi dobrým dojmom, v jeho očiach to zvyšuje dôveryhodnosť daného subjektu.
Webstránka je niečo ako vaša vizitka prostredníctvom ktorej, si zákazník vytvára predstavu o vašej firme. Informáciami uvedenými na svojich stránkach tiež uľahčíte mnoho vecí už existujúcim zákazníkom. Kontakt na Vás, vaše telefónne číslo alebo otváracie hodiny nájdu pohodlne pomocou dvoch kliknutí do mobilného telefónu. Z tohto dôvodu je okrem dobrej www stránky potrebná aj kvalitná SEO optimalizácia. Tá zaručí, že sa vaše webovky nestratia v záplave iných, ale sa budú držať vysoko vo vyhľadávaní a dostanú sa k cieľovému spotrebiteľovi. Treba dbať tiež na to, aby ste boli okrem internetových vyhľadávačov dohľadateľní aj na iných dôležitých kanáloch. Mapy, firemné registre, porovnávače cien… aj sem sa zákazník pozerá a skúma, ktorému podniku zverí zákazku.
Pokiaľ Vám práve prišla na um otázka: Dobre, ale webové stránky stoja nemálo peňazí, a to si ja, ako malý živnostník alebo SZČO jednoducho nemôžem dovoliť. Radi by sme Vás vyviedli z tohto omylu, pretože kvalitná webstránka nemusí stáť veľa peňazí. My v expertdeve ponúkame lacné, ale hlavne účinné riešenie práve pre menších prevádzkovateľov služieb alebo firiem. Microsite stránky sú šablónové jednostránkové webové riešenia, ktoré sa okrem iného používajú práve ako nenáročné webové prezentácie. Sú predpripravené na ďalšie použitie, takže svoju webovú stránku dostanete behom pár dní od zakúpenia.
Nenechajte svojho zákazníka Vás zložito a dlho hľadať. Jasne a stručne mu predneste dôvody, prečo by mal voliť práve Vás! Kde sa nachádzate, koľko u Vás stojí tovar alebo služba a čo tým zákazník získa, ak nakúpi práve u vás. Kvalitný text na vašich webových stránkach je základom, a ak sa tomu pridá ešte hodnotná a moderná grafika, máte vyhraté.
Nenechajte svojho zákazníka Vás zložito hľadať. Jasne a stručne mu predneste dôvody, prečo by mal voliť práve Vás! Kde sa nachádzate, koľko u Vás stojí tovar alebo služby a čo tým zákazník získa, ak nakúpi práve u vás. Kvalitný text na Vašich webových stránkach je základom, keď sa k tomu pridá ešte hodnotná a esteticky pekne vyzerajúca grafika, máte vyhrané.